Pagina's

donderdag 5 februari 2015

MDF Gieter

Goedemorgen lieve luitjes, 

Een paar weken geleden vroeg Nancy me of ik voor de maand Februari GastDesginer voor dit Let's Get Bizzee blog zou willen zijn. 
Ik vind de MDF producten van Let's Get Bizzee superleuk en helemaal in combinatie met een Mixed Media project. Dus wat zeg je dan.......dan zeg je: Ja, geweldig!!! 

Ik heb voor CraftEmotions voor de Paperworldbeurs in Frankfurt deze MDF gieter van Let's Get Bizzee verwerkt op een canvas van 30 x 30 cm. Daarbij heb ik het Designpapier 118040/0107 en het maskstencil 185070/1071 van de nieuwe Botanical Summer lijn van CraftEmotions gebruikt.


Eerst heb ik het canvas en de LGB - gieter ingesmeerd met gesso. Toen het uitgeknipte Designpapier en de gieter ingesmeerd met Multi Coat van CraftEmotions, een lijm en vernis in één, en op elkaar geplakt.
Het maskstencil heb ik op het canvas met de Dutch DoobaDoo structuurpasta ingesmeerd. De vlinders heb ik zelf gemaakt door de vlinderstempels, van CraftEmotions, in de witte foamclay van CraftEmotions te drukken, een paar meeldraden als voelsprieten voor de vlinder en klaar istie.
Zo kun je je eigen leuke embellishments maken van foamclay of luchtdrogende lichtgewichtklei van Creall.

Toen ben ik het canvas gaan sprayen met mijn zelf gemaakte sprays van de Creall Parelmoerverven. Dit kun je zelf maken door een deel verf en een deel water in de spraybottles van Nellie's Choice te mengen. Ik heb voor de bloemen de kleuren oranje, roze, geel en paars gebruikt, voor de bovenkant groen en geel en voor de vlinders heb ik paars, roze en blauwgroen gebruikt. Met de zilver metallic van Creall Top Deco heb ik het water "gemaakt" wat uit de gieter komt en daar heb ik wat Eiskristal op gestrooid om het nog echter te laten lijken.
Met de Superthick Tacky Glue heb ik alles verlijmd op het canvas.

De LGB gieter is zo dus op een hele andere manier gebruikt dan de gieter zelf helemaal te pimpen.
Hopelijk heb ik jullie kunnen inspireren.
Gezellige dag!!!

Liefs, Nicole

1 opmerking: