Pagina's

zaterdag 24 januari 2015

Fotolijst LIEFS

Hallo lieve lezers,

Vandaag wil ik jullie mijn tweede project als gastdesigner laten zien. Het is het fotolijstje LIEFS geworden. Zo leuk om mee aan de slag te gaan. Ik heb er een mixed media project van gemaakt.

 
Om te beginnen heb ik de 2 losse onderdelen helemaal zwart geverfd. Ik heb daarvoor een acrylverf op waterbasis genomen. Na het drogen heb ik met 2 verschillende mask stencils van Dutch Doobadoo witte structuurpasta aangebracht op vier letters en op de linker bovenzijde en rechter onderzijde van het lijstje. Dat heb ik weer goed laten drogen. Vervolgens heb ik allerlei materialen gezocht die ik op mijn lijst wilde verwerken: houten letters, een blad en hartjes, metalen bloemen en blaadjes, papieren bloemen (hiervoor heb ik 3 bloemen op elkaar geplakt om een beetje reliƫf te krijgen), strass steentjes in de vorm van hartjes en tenslotte nog wat floral spacers met brads. Dat ziet er dan zo uit.
 
 
Nadat alles goed vast geplakt zat, heb ik alles weer zwart geverfd. Het is verstandig om je werkstuk een paar keer te draaien. Zo zie je goed of je alles meegenomen hebt. Dit moet je weer goed laten drogen.
 
 
En dan kan het kleuren beginnen. Daar heb ik Inka Gold voor gebruikt. Ik heb kleuren genomen die ik goed bij de foto vond passen: kobalt blauw, goud en groen/geel. Op de delen met structuurpasta heb ik de Inka Gold met mijn vinger aangebracht (wel eerst iets op een schotel of palet aanbrengen en niet met je vingers in het potje, want dan bederft het). Voor de overige delen heb ik een kwast gebruikt. Tenslotte heb ik  de twee onderdelen met de foto op elkaar bevestigd. Ik hoop dat ik jullie een leuk idee heb gegeven om een fotolijstje te bewerken.
 

 

1 opmerking: