Pagina's

donderdag 23 oktober 2014

Engelen torso - MDF Paspop met voetje


Hoi allemaal.

Vandaag wil ik jullie iets laten zien wat ik met de Let's Get Bizzee MDF Paspop met voetje heb gemaakt.

Ik ben gek van shabby chic en had wel wat van die mooie torso's gezien , en hup daar was mijn idee.

Het tijdrovende van de pop is de rok maken.

Bij de kringloop winkel een  piano les boek gekocht, daar staan bladzijdes vol met muziek noten in.
Uit een a4 bladzijde heb ik 6 stroken gemaakt en per strook een pijltje gedraaid ( dit onder leuke muziek van de Voice of holland hihi ).
Als de pijltjes klaar zijn , pak je 2 pijltjes en plak deze op elkaar niet te gelijk maar aflopend.

Dan pak je 2 setjes en deze plak je dan ook weer tegen elkaar dus dan heb je 4 pijltjes dit herhaal je tot alles in setjes van 4 is .

De pop heb ik een paar dagen van te voren wel in de gesso gezet zodat je de hout kleur niet meer ziet.

De pijltjes werk je rond om de pop heen zo creƫer je een rok.

Wat witte veren op de muziek pijltjes rondom geplakt.
Ik heb uit glans wit papier dennentakken gestanst met de stans van lea bilities.
Op de zelfde manier rond om op de veren de takken vast geplakt

Het boven lijfje met een stuk plastic kant beplakt . een steentjes riem erover heen zodat je de naden niet ziet en daar boven een lint met een strik en het hart van de strik zeg maar, zitten 3 zilvere kleine belletjes.


De vleugels gestanst, is van een Tim Holtz stans, deze goed in verhouding op de rug geplakt van de pop.
En als laatste het niet bewerkte mdf met Stickles stardust bewerkt .
Helaas krijg ik dat hele gave glitter effect niet goed op mijn foto toestel , maar echt schittert heel leuk.

Weer een leuk idee om zoiets te maken voor de kerst , je eigen kerst engel torso  :)



1 opmerking: